Går man kun 20 til 30 år tilbake i tid, så var det å sende pakker til andre siden av jordkloden både dyrt og komplisert. Man hadde få logistikkfirmaer å velge i mellom, og frakttiden kunne være lang. Ulike regler for toll og import gjorde heller ikke det å sende og motta pakker fra utlandet, særlig enkelt. I dag er verden preget av en økende netthandler, der folk kjøper og selger produkter og ting ved hjelp av et par tastetrykk. Dette har gjort at logistikkfirmaene må tenke nytt, ettersom at konkurransen kanskje har blitt litt tøffere.
Send pakker til flere kontinenter
I dag så er det ingenting i veien for å kunne for eksempel selge verdifulle gjenstander og samleobjekter til hele verden. Ved hjelp av nettsider som for eksempel Billigpakke.no, kan man enkelt sammenligne priser og vilkår for forsendelsen, og velge det man selv synes er best. Hvis man for eksempel skal sende en forsendelse til Kina, så er dette ikke lenger ett problem.
Driver man for eksempel en mindre nettbutikk med unike varer, så kan Kina være et viktig marked. Kina og Norge har en lang tradisjon for handel mellom seg, og Kina er en viktig handelspartner for Norge. Uansett om man skal sende dokumenter eller en hel palle med varer, så burde ikke logistikken være et problem. Som privatperson kan man ofte få en bedre pris på en vare i utlandet, enn det man for eksempel får i Norge. Grunnen til dette er jo ganske enkel ettersom at det kun bor i overkant av 5 millioner mennesker i Norge. Åpner man opp for at andre land også kan gi et bud på ens vare, så kan man i de fleste tilfeller også få en bedre pris enn om man kun solgte varen eller samleobjektet innenfor Norges grenser.